H.A.L.L.O.W.E.E.N!!

Startet halloween feiringen med en digg egg og bacon frokost hjemme hos oss med to vennepar i morges, før vi sendte avgårde eldstemann på Mary Poppins teater med Tante Tone og Mormor, før hun skal gå Trick and Treat med følgegruppen sin på skolen etterfulgt av kinokveld med klassen der de skal se skumle filmer. Det virker på meg som om Halloween er den beste dagen i året for barna, for de snakker om det i ukesvis i forkant, gleder seg til å skjære gresskar, finne skumle kostymer og få masse godteri!! Jeg har ikke engang tenkt å nevne den surmaga diskusjonen voksne folk har startet som tydeligvis ikke ser moroa det er for barna å få kle seg ut og kjenne på den ekstra spenningen ved at alt skal være litt skummelt denne dagen! Jo, jeg merker jeg må kaste inn en kommentar likevel!!: Lighten Up, Peeps!! Uansett om du er i mot det pga av det kommersielle eller religiøse aspektet, er sur fordi zoombiene er blitt “kulere” enn den tradisjonelle fjøsnissen, røde kinn og julebukk eller du rett og slett ikke liker barn, så er det helt fair! Alt du trenger å gjøre er å ikke åpne døra!! Det som ikke er fair er å være slemme mot disse spenningsfyllte barna som ringer på dørklokka, og elsker forventningen om at den som lukker opp blir skikkelig “skremt” og kanskje putter no godis oppi monsterbøtta! Så oppfordringen min blir å heller sette deg ned på rumpa, ta ti skikkelig store og rolige magadrag, trekk for gardinene, tell til hundre og sett på Beat for Beat eller no på tv’n, og la mine og andre sine barn få et par timer med skummel, men trygg, moro!!

Et tips om du synes det koster for mye å skulle kjøpe inn masse kostymer og stash barna bare får brukt én gang, er å kjøpe rimelige halloween-inspirerte antrekk fra feks en kjedebutikk som har et godt utvalg av temaplagg, men som lett kan brukes ellers også. Datteren min digget dette settet fra Lindex satt sammen av en sort tights og shorts med gullprikker, hvit t-skjorte med glitterprint og en sort bolero. Kombinert med litt sminke, en maske og flaggermusvinger ville hun være en hekse-dracula! Why not, sier jeg??!!;);)

(Sponset antrekk som du kan shoppe her sammen med masse andre temarelaterte plagg fra Lindex:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg