NAKKEKOLLAPS!

Jeg er ikke spesielt stor fan av sutresnaps eller blogginnlegg, men jammen er jeg litt der igjen må jeg innrømme-og beklage…!Men har jo slitt litt med nakken i det siste, og har de siste ukene vært hos både fastlege, legevakt, kiropraktor, fysioterapeut, muskelterapeut og tatt triggerpunktsnåler, som jeg med stor interesse fikk prøve for første gang i går. I motsetning til akkupunktur settes disse rett i muskelen, i 10-15 sekunder, før den tas ut og muskelen avspennes. Det var ikke akkurat superbehagelig (som dere som følger meg på snap sikkert fikk med dere, hehe) men jeg fikk faktisk en positiv virkning med én gang! Og etter at jeg først kjente meg litt mørbanket et par timer, ble det faktisk så mye bedre at jeg og et par venninner måtte feire det litt på "Uhørt" i Strøget-Passasjen. Etterhvert dro vi innom et relativt nytt utested, som ligger omtrent vis-a-vis og heter "Wurst Øl og Pølsebar(!!) Det var en skikkelig overraskende kul hang-out perle btw dere virkelig bør sjekke ut. Veldig kult interiør også, med pedalstoler og en kjempestor svingehuske som sittegruppe, som selvfølgelig blir ekstra gøy med litt bobler innabords.Anyways, storkoste meg med jentene i går kveld, og med småjentene mine i dag tidlig inntil jeg omtrent hørte at det "snappet" i nakken igjen, og gikk rett i bakken nok en gang. Heldigvis bor foreldrene mine rett borti gata, så de kunne komme bort og hjelpe meg med hun minste, i tillegg til at mamma er Oslos svar på "Snåsamannen" og fikk lagt de varme lindrende hendene sine på nakken min litt for å ta bort de verste smertene. Så lykkerusen over smertefriheten jeg hadde noen timer i går, forsvant dessverre like fort som den kom og jeg må tydeligvis rykke tilbake til start igjen. Får ikke svar på hverken røntgen eller MR før til uken, så får bare bite tenna sammen, kaste i meg disse morfintablettene jeg egentlig hater, og håpe det verste gir seg. Har gledet meg så innmari til en solrik påske på fjellet og Geilo til helgen, så satser på at helseguden kan være litt raus med meg snart, så vi får dratt i det hele tatt…Om noen kjenner seg igjen med denne type nakkeproblematikk og eventuelt har noen råd eller erfaringer rundt dette og eventuelt behandlinger dere vil dele, så gjerne legg igjen kommentarer her eller send en snapchat til "magmaloumarthe". Ofte må man være sin egen lege har jeg funnet ut, og jeg merker jeg trenger å finne ut hva det faktisk kan være som forårsaker denne "kollapsen" snart, for jeg kjøper ikke lengre teorien på at alt dette kun er relatert til stress…Go'torsdag da, kjære lesere-and take care:)

XoXo Marthe

(Bildet er fra snapchatten min "magmaloumarthe-Sees vi der?:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg