TIPS TIL KAFÉBORD PÅ TERRASSEN!

Det er aldri lett å finne større møbler til hverken inne-eller uteområder. Mulighetene er mange, og man drukner nesten litt av inspo på både instagram, blogger, nettsider og interiørblader.

Jeg har lenge lett etter både et salongbord til TV-stuen og et cafébord for å ha ute på terrassen, og ble veldig glad da jeg faktisk fant begge to hos samme leverandør, som heter ByBjørkheim og holder til her i Oslo.

Salongbordet kom i hus for noen uker siden (som du kan se HER), mens i dag fikk jeg endelig mitt lille perfekte ute-bord i grå marmor, hvor bordplaten faktisk kan brukes på begge sider.

I utgangspunktet skal den brukes med den glatte, mørkegrå siden opp. Men da jeg besøkte verkstedet de faktisk lager bordene, ble jeg helt forelsket i den lysere grå og ubehandlede undersiden, og spurte om man kunne finne en impregnering som ikke ødela orginalfargen . Og etter litt research fant de det, og jeg fikk det akkurat slik jeg ønsket:):)

Mitt bord heter Uluwatu Coffeetable(3999 kr), er 60X60cm, og har et understell i rustfritt stål som er custommade på mål. Så har du selv spesielle ønsker, kan de tilpasse målene etter dét som regel.

Sjekk ut hjemmesiden deres https://bybjorkheim.wordpress.com for et deilig utvalg av masse fine bord, som alle er inspirert av Bali og Østen.

(Jeg er ikke betalt for omtalen, men fikk møblene til rabbatert pris).

Ps: et godt og leskende sommerdrikk-tips er datteren min sin hjemmelagde rabarbrasaft! Så om du har rabarbra i hagen bør du teste ut oppskriften hennes:

-600gr rabarbra i biter kokes sammen -200gr sukker, en delt vaniljestang og 2 liter vann kokes inn på svak varme i 15 min.

-Avkjøl og sil

-Tilsett saften av en lime, og voilà…

….klar til servering….

Lykke til:)

//Marthe

Det øverste bildet viser bordet med den lysegrå ubehandlede overflaten(bare matt impregnering), mens på det nederste bildet er overflaten behandlet og impregnert med en shiny finish.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg