FABULOUS FORD DINNER PARTY!

#annonse

Forrige uke var jeg og en finfin gjeng invitert til designseminar om nye Ford Fiesta, og Ford Norge kunne by på både spennende innlegg fra designgruppen bak den nye modellen og en tre-retters middag, toppet med en mini-konsert av Maya Vik.

Jeg har tidligere ikke vært mer opptatt av bil enn at jeg ønsket meg et kjøretøy som kunne ta meg fra A til B. Etter at jeg fikk barn er jeg selvfølgelig blitt mer opptatt av sikkerhet, samt at jeg som voksen har begynt å sette ekstra pris på funksjoner som gjør kjøreturen mer komfortabel.

Som ambassadør har jeg vært så heldig å få kjøre rundt i en fyrrig Ford Fiesta Titanium denne høsten, og nå vet jeg, litt flåsete sagt men dog, ikke hvordan jeg skal kunne leve uten rattvarme igjen for eksempel. Det gjelder for så vidt alle de andre smarte funksjonene denne bilen har å by på også, som gir den ekstra gode følelsen av luksus.

Jeg elsker blant annet panoramataket som gir masse ekstra lys i bilen, som man også kan åpne om man ønsker litt "vind i håret"!

Som designer selv synes jeg også det var superspennende å høre hvordan designteamet jobber helt fra scratch for å utvikle de ulike modellene, og hvor mye research som faktisk ligger til grunn når nye biler skal utvikles.

Før jeg startet med design selv, tenkte jeg litt satt på spissen selvfølgelig, at den enkleste ting i verden må jo være å bare lage de klærne man liker!!?? Men etter tre år med egenproduksjon, vet jeg hvor omfattende denne prosessen er og at det er skinnsykt mange detaljer som skal på plass før det enkelte plagget går i produksjon. Da kan man jo bare tenke seg hvordan det er å designe en BIL liksom!!

Her må designerne tenke på alt fra sikkerhet, tusenvis av tester, superavansert teknologi – og til og med fargevalgene ligger det enormt mye ressurser, research og tid bak for å finne de riktige nyansene. Selv har jeg alltid safet med sorte biler som en all-time favoritt, men denne gangen valgte jeg faktisk en rød variant for en litt mere spicy og energisk følelse som man trenger litt ekstra av på høsten. Men hadde jeg hatt min egen "lille" private bilstall, hadde jeg nok gått "all in" for en variant i både sort, rødt, hvitt og champagne for å si det sånn, for de var også sykt fine! Tenk deg å kunne matche sine alter-egos og dagsform til fargen på bilen??!! Når luksusdyret i deg våkner, kunne du ha rullet ut den champagnefargede Fiestaen, mens er du i en chillere mood hadde det bare vært å sette seg i den coole hvite varianten.

Nå har vel de aller aller færreste av oss akkurat den muligheten selvfølgelig, men kult at man kan basere sine fargevalg på hvilken personlighet man har.

Noe mannen min setter stor pris på at jeg har fått meg, er en bil med smarte dørkantbeskyttere som kan redde både egen bil og bilene rundt fra irriterende småskavanker (noe han mener har skjedd tidligere, som jeg selv ikke har noen som erindring av å ha gjort selvfølgelig;), og vi er begge selvfølgelig superfan av B&O Play-anlegget fra Bang & Olufsen som gir en magisk lydopplevelse for både sjåfør og passasjerer. Og ekstra digg er det å slippe å lage nye spillelister i bilen, men bare synke den med den du allerede har på mobilen!

Noe dere kanskje ikke vet om meg, er at jeg er en jævel på lukeparkering!! Jeg kødder ikke, jeg kan faktisk smelle en bil inn i ei litta luke med en tikronings-klaring omtrent, and I do have witnesses om du skulle lure på det, hehe! Onde tunger har noen gang ymtet frempå at jeg er bedre på lukeparkering enn å kjøre fremover(!!), men det stemmer selvfølgelig ikke, så all good;)

MEN, får du angst og indre uro av å sette bilen i revers og sikte deg inn mot en luke som fortoner seg så liten at det virker helt umulig at bilen kan få plass i den, så er nye Fiesta din venn i nøden. For hold deg fast: Den har en parkeringsassistent som både finner en luke som passer OG styrer rattet for deg – samtidig som du får instrukser om du skal kjøre frem eller tilbake. Og er du usikker på om du kommer deg ut av luken igjen, så hjelper den deg med det også. Simple as that!

Så kjære lesere, er dere på biljakt, kan jeg med hånden på hjertet (eller foten på pedalen) bare love dere at her er det bare å gi full gass.

(- men innenfor fartsgrensen føler jeg meg forpliktet til å si!;)

Klem//Marthe

Nydelig bord dekket av en av Norges beste interiørstylister, Tone Kroken (øverste bilde)

Photocred: Hanne Erøy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg