HI AND GOODBYE!

God søndag everyone!!

Håper dere har hatt en nydelig helg!

Jeg og Magnus har akkurat vært på en helgetur i London, og jeg har kofferten stappfull av julestemning! Det er noe spesielt å være i en storby ved juletider, og London er en soleklar favoritt!

Mannen min jobber her annenhver uke, så av og til slenger jeg meg med, og denne gangen skulle også et vennepar av oss hit, så det ble jo ekstra hyggelig!

Jeg er skikkelig obsessed med hoteller og er like spent hver eneste gang vi booker et nytt vi ikke har bodd på før. Denne gangen gikk vi for Flemings som ligger i Mayfair, og det kan jeg på det varmeste anbefale videre. Vi var så heldige å få en studio suite, som var like stor som en middels stor leilighet med egen terrasse og et nydelig bad i marmor. Og et annet stort pluss var store klesskap med masse hengere, for ofte føler jeg hotellrom har altfor lite skapplass, men var absolutt ikke tilfelle her.

Nede ved inngangen ligger en supersøt liten lounge der du kan drikke engelsk te eller litt vin foran peisen, mens i kjelleren ligger det en restaurant og en ganske posh bar jeg anbefaler å bestille en espresso martini i.

Da vi kom på torsdag besøkte vi først et vennepar i Fullham som akkurat har fått baby, før vi hooket opp med Benedichte, Egor, Ida og Morten på Sexy Fish for drinks. Fredagen tilbrakte jeg på Little House med Anna og Live, som bor i London til vanlig. Her snakker vi skikkelig britisk jul og god stemning da det plutselig var en konsert der med allsang og klassiske Christmas carols!!!! Senere på kvelden møtte vi de andre igjen og dro på The Box, som er en ganske cray cray nattklubb med litt drøye show kanskje. Men gøy var det uansett!!!

I går gikk vi litt rundt i Mayfair, og Magnus insisterte på å dra på pub å spise pai(!!!), så vi gikk til The Windmill som er kåret til å lage de beste paiene ever! Og det var helt riktig for å si det sånn! Min crispy Christmas pai var så god og juicy at jeg får vann i munnen bare av å tenke på det enda!

På kvelden dro vi alle på Novikov, som også ligger i Mayfair,som er inndelt i én italiensk restaurant og én asiatisk. Vi var på den italienske, maten var supergod, spesielt en vegetarisk auberginerett som var bakt i ovnen med masse parmesan, namnam!!

Jeg har faktisk ikke shoppet noe særlig mens jeg har vært her! Jeg liker mye bedre å henge på cafeer og restauranter og heller spise, nyte og chille mest mulig istedenfor å løpe rundt med shoppingposer hele dagen. Men jeg var innom Elise Saab en liten tur på torsdag, og jeg holdt på å få hjerteinnfarkt da jeg fikk øye på de fiiiineste solbrillene jeg har sett i hele mitt liv!!!! De var så retro og glam at jeg klarte ikke å gå derfra uten litt damage på Visa-kortet! Heldigvis har jeg solgt så mye på Tise i det siste at jeg føler jeg kan forsvare det, haha!

Hvis du forresten er i London og trenger et sted å fixe negler, bryn eller rett og slett litt hudpleie, anbefaler jeg Nails & Brows i Berkeley Street. Jeg gikk for sorte negler med gullfolie og ble superfornøy!

En liten strek i regninga med denne turen bare, er at jeg faktisk har klart å falle og brekke lillefingeren min, haha, så den er dobbelt så svær enn normalt og helt mørkeblå, så mulig jeg må dra en liten tur til legen i morgen. Men tror ikke de gjør noe særlig med knekte fingre uansett, så er kanskje ikke noen vits;)

Anyways! Det har vært noen helt nydelige dager i London, men nå gleder jeg meg max til å komme hjem til barna og finne julestemninga der hjemme også!!

Vi hørs!

Klem//Marthe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg