BIRTHDAY GIRL!!

Yes, da er et nytt år passert, og jeg er ett år nærmere the big 4-0!

Men er jeg stressa for å ha blitt 39 år?

Og jeg spør dette spørsmålet i visshet om at alle over 39 kommer til å le eller fnyse av meg like mye som jeg gjør med de som er sjukt stressa over å nærme seg tredve, haha.

Men alder er og blir noe vi alle må forholde oss til og definitivt kommer til å føle noe rundt, uansett hvilken epoke vi befinner oss i i livet, og jeg synes det er fair at alle får lov til å gjøre seg sine egne personlige betraktninger rundt dette. Og drite i hva andre måtte mene om hvordan du «egentlig» burde føle det.

Hvorfor er det forventet at man skal svare så politisk korrekt på det å bli eldre?

Kan man ikke få føle akkurat det man føler??

Så for å svare på mitt eget spørsmål om jeg er stressa, har jeg lagd meg noen plusser og minuser for å finne ut hvilken veg skåla mi tipper til slutt!

Minuser:

– Jeg har lest at rumpa synker gjennomsnittlig med ni centimeter i løpet av et langt liv, og jeg blir litt rystet av å tenke på at det vil da si at min allerede nå peker fire-fem centimeter lengre sør, enn for bare noen år tilbake!

– Jeg har alltid tenkt at det bare er «gamle mennesker» som er opptatt av været, og det siste året har jeg vært helt obsessed med å sjekke værmeldinger og klage på den lange vinteren, så jeg er definitivt blitt «en av de»!!

– Du vet du har nådd de voksnes rekker når du har barn som begynner å være flaue av alt du sier foran vennene deres, og du prøver å overkompensere med å være ekstra kul. Med den virkningen at de bare synes du er enda mindre cool enn i utgangspunktet…!

– Du vet det har skjedd no’ når de flagrende blomterkjolene du følte deg skikkelig trendy og bohemsk i for noen år siden, gjør at du nå bare føler deg som en kjip gammel tante …!

Så jeg er unektelig blitt eldre i forhold til blant annet disse små, men dog veeeldig alvorlige problemstillingene i livet.

Men finnes det noen oppsider her liksom??

Og her kommer alle klisjeene på løpende bånd, som alle som er eldre enn deg har fortalt deg minst én gang før, gjerne over et glass eller to.

«Jeg føler meg sååå mye tryggere i meg selv enn i tjueårene»

«Endelig har vi råd og økonomi til å gjøre ting vi ikke kunne gjøre for 10-15 år siden»

«Snart er barna så store at man får både nattesøvnen og litt mere meeee-time tilbake igjen»

«Jeg er blitt såååå mye flinkere til å ta vare på meg selv og lytte til kroppen min»

Ok, det er kanskje stort sett disse fire få poengene man ofte hører, men jeg tenker det er mer enn nok jeg.

Om det å bli eldre betyr bedre selvfølelse og økonomi, mer me-time og selfcare, så kan jeg leve fint med det også.

Hurra Hurra Hurra

//Marthe

Ootd:

Jacket//VanessaRudjordXbyMAGMALOU

Sweater//Elle&Il

Skirt//Gestuz

Boots//SinceOslo

Belt//BlowTheBelt

(All from @magmalou :: Reklame for egen butikk)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg