KJIPER’N START PÅ ÅRET SA DU??!!

Kjære 2019,

WTF??!!

Jeg gikk inn i det nye året med skikkelig positive wibes, og gledet meg spesielt over oppussingen, eller totalrenovasjonen, av 3 etasjer.

Vi har drømt om dette huset i flere år, og endelig fallt alle brikkene på plass slik at vi både kunne overta hele huset og hadde muligheter til å totalrenovere.

Vi startet i september og skulle være ferdig til jul med første etasje, men i oktober fikk vi beskjed om at byggmesteren hadde fått akutt leukemi, men at byggeprosessen ville fortsette. Ny  dato ble satt til 19.januar.

Vi har delbetalt hele veien, og rett før jul ba de oss om nye 500.000 kr. Alt hadde foreløpig gått på skinner, så vi ante ikke uråd på dette tidspunkt.

Så dro alle på juleferie, og skulle være tilbake uken etter. Da det enten ikke dukket opp noen etter jul, eller bare én person her og der til helt random tider, skjønte vi at noe var galt, og i går fikk vi bekreftet det vi fryktet aller mest.

De har meldt konkurs.

Og tatt med en halv mill av våre penger i dragsuget…

Jeg synes høsten har vært ganske tøff av flere ulike årsaker, men i går raknet det helt for meg! Hvor uheldig skal man være?? I tillegg til å ha mistet masse penger, kommer det til å ta tid å finne nye folk til å gjøre ferdig jobben, og det øyeblikket jeg sitter i en stol foran nye peisen med en bok i full ro og harmoni, føles plutselig langt borte igjen…Har drømt om dette øyeblikket lenge, at jeg får tårer i øynene bare jeg snakker om det…

Da jeg fikk beskjeden på telefonen i går, var jeg helt i kjelleren, men verre skulle det bli da jeg plutselig hørte noen låse seg inn i 1.etg., og jeg løp ned i bare morgenkåpen.

To av snekkerne sto foran meg, og når jeg spør hva de gjør her, smiler de meg rett oppi trynet og svarer på gebrokkent norsk/italiensk : «Vi er BANKARÅTTA!!!». Idet han sier det og tydeligvis tenker å ta med seg alt av koster, spann og utstyr, klikker det så i vinkel for meg at jeg følte seriøst hodet mitt skulle sprekke!

Iført en hvit morgenkåpe var det plutselig 60kg  trøndersinne mot 200kg italiensk muskelmasse, og jeg følte meg seriøst som Pippi på steroider og tok tak i nakken på begge gutta og drylte de som faen ut av døra og ut i snøen mens jeg skrek at de måtte se til «hælvette å komme seg bort fra meg og eiendommen min». De så ut som livredde marsvin og tok til slutt beina fatt og løp så fort de kunne ut av gårdsplassen.

Jeg løp opp igjen, la meg under dyna og skalv og hylgråt om hverandre. Hvor kjipt menneske er du når du svindler en småbarnsfamilie for en halv mill., og i tillegg prøver de å ta med alt av utstyr VI har betalt for!!

Har sendt byggmesteren flere SMS, naturligvis uten å få svar tilbake. Men Magnus har endelig oppnådd kontakt, og han sier han på tro og ære skal gjøre opp for seg…

Vi har ikke annet valg enn å gi han denne sjansen, men driter han seg ut lover jeg at det vil få konsekvenser som kommer til å svi like hardt for han som det han har gjort mot oss.

Until then trenger jeg en break, og har tatt noen dager helt fri for å komme meg litt igjen, så jeg ikke ryker på en skikkelig smell…

Noen andre som har opplevd noe lignende?? Tar gjerne en historie med happy ending😅☺️🤪

//Marthe♥️

 

 

6 kommentarer
    1. Mwn hvorfor betaler du på forskudd? Også en halv mill?? Det skjønner jeg ikke. Da hadde jeh tenkt det er ikke noe som riktig. Akkurat pusset opp selv en stor villa. Betalte alt i etterkant som seriøse firma gjør.

      1. Av ulike årsaker har vi forskuddsbetalt noen deler av jobben, og på etterskudd på noe. Dessverre var det en dårlig ide ja. Enig med deg…

    2. Må si jeg føler med deg. Noe lignende har skjedd oss, men heldigvis for oss var beløpet mye mindre. Vi fikk beskjed om å betale 1/3 før de satte igang og når vi betalte ville de gjøre jobben ila 4-6 uker. Det tok nærmere 9 måneder og med masse rare unnskyldninger underveis. Det var vanskelig/umulig å avlyse jobben ettersom vi hadde betalt 1/3 og de ikke ville gi tilbake penger, bare komme med flere rare unnskyldninger. Og når de først hadde gjort jobben var de virkelig bare halvveis og vi måtte bruke mye tid og krefter på å få de til å gjøre ferdig. Det ble langt fra bra nok, men vi orket tilslutt ikke mer.
      Jeg anbefaler IKKE Oslo Møbelsnekker AS for å si det sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg