TRØNDERKLIKK VS.TUSVIK-KLIKK

Reklame | «Hør» på BYPORTEN

 

Jeg har alltid vært åpen om alle mulige ting og issues jeg enten har nå eller har gått igjennom tidligere (nevner i fleng….nei, det skal dere få slippe altså, you who knowz KNOWZ!), og én av de rareste, hvertfall for utenforstående, er MISOFONI eller lydangst på godt norsk.

Jeg har hatt helt panikk for menneskeskapte lyder siden jeg var liten. Alt av smatting, knasing, slurping, plystring, hosting og harking etc gjør meg fysisk uvel og psykisk heeeelt KLIKK!!

Og etter en reportasje og intervju på VG-nett for en stund siden (HER) hvor jeg ble intervjuet om hvordan det er å ha misofoni, ble jeg nedringt av masse folk etterpå som har det på samme måte, i større eller mindre grad. Én av disse var Sigrid Bonde Tusvik som sendte meg følgende SMS:

Og da tenkte jeg at dette må vi podde om!

Derfor var nettopp Sigrid gjest i podden vår, Marthe & Isabel» denne uka, sammen med audiografen, Janne, som jobber på «Hør» som ligger på BYPORTEN. På «HØR» har de kompetanse til å behandle og hjelpe folk med både tinnitus, misofoni eller hørselselskader og nedsetninger. På podden ønsker vi å finne ut hva misofoni er, hvordan oppstår det, hvor mange er det i Norges land som plages av det og hvordan er veien ut av det.

Finnes det rett og slett håp og en kur for Sigrid og Marthe??

Trykk her for å høre episoden.

Ha nydelig ny uke!

Klem, Marhje

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg